En stigende og meget høj kundetilfredshed.

avatar

Skrevet af Jens Brøgger - 25 november, 2021

header-picture

Der er sket meget i Scanenergi de seneste seks år – både i forhold til vores kundetilgang og vores værditilbud til de danske virksomheder.

Meget var mere ”upræcist” i 2015, da vi besluttede os for at arbejde mere aktivt og målrettet med at sikre flere tilfredse kundeoplevelser blandt vores kunder.

Siden da er vores kunders tilfredshed med Scanenergi steget år for år (uden undtagelse) – hvilket vi naturligvis er meget stolte af.

Se tre af vores tidligere kundetilfredshedsundersøgelser:

Kundetilfredsheden i 2020 var en kulmination på mange års hårdt arbejde. Med en score på 75,5 kunne vi konstatere, at vi havde en høj kundetilfredshed – der tilmed ikke er en selvfølge i branchen.

Stor spænding i år

På mange måder var målet med målingen i 2021 at fastholde vores niveau fra 2020; en fastholdelse vi var bevidste om, at vi skulle anstrenge os for at realisere.

Spændingen var derfor stor inden resultatet af årets måling: Skulle vi efter fem år med en stigende kundetilfredshed opleve tilbagegang?

NEJ – det skulle vi ikke!

For sjette år i streg oplever vores kunder en øget tilfredshed i samarbejdet med Scanenergi.

Det er vi naturligvis hamrende stolte af – det viser helt enkelt vores medarbejderes store engagement for at gøre kundeoplevelsen så god som mulig for vores kunder.

Fortsat over branchens gennemsnit

Lad os se lidt nærmere på tallene. Vores tal for i år er 77,2, mens vi som sagt scorede 75,5 sidste år.

Til sammenligning har EPSI Rating netop offentliggjort deres kundetilfredshedsundersøgelse blandt energiselskaberne til privatkunder i 2021.

Her scorer branchen et gennemsnit på 65,8. Scanenergi ligger således +10 point over gennemsnittet – og det er vi selvfølgelig stolte over.

Læs EPSI’s rapport

2021 – det vægter kunderne højt

I 2021 har vi en speciel høj score på følgende udsagn:

  • Det er nemt at komme i kontakt med Scanenergi
  • Det er nemt at samarbejde med Scanenergi
  • Vi vil anbefale Scanenergi til andre.

Derudover kan vi konkludere, at vores mest tilfredse kunder deler flere kendetegn, herunder:

  • Fokus på virksomhedens CO2-udledning
  • Øget tryghed ift. virksomhedens energiomkostninger
  • Reduktion i virksomhedens energiomkostninger
  • Øget fokus på bæredygtighed samt markedsføringen heraf.

Vi ved, at vi fortsat skal gøre os umage for at fastholde den høje tilfredshed blandt vores kunder – og vi er i gang med indsatser, der underbygger dette arbejde.

Derfor vil vi snart præsentere nye produkter og tiltag til både eksisterende og kommende kunder.

Bliv klogere på Scanenergi:

 

Vil du høre om hvad vi kan gøre for dig og sin virksomhed? Kontakt os til en uforpligtende snak om dine muligheder.

Med venlig hilsen

Jens Brøgger

 

Emner: Energibesparelser, Kundetilfredshed

Seneste blogindlæg:

Rådgivernyt uge 12 – er din virksomhed omfattet af de nye regler for Energisyn?

read more

Scanenergi – det skal være let at være kunde

read more

Markedsrapport uge 10 2024

read more

A CLEAR AND BOLD HEADER