Kunder ved Scanenergi viser øget tilfredshed (igen).

avatar

Skrevet af Jens Brøgger - 26 november, 2020

header-picture

Resultatet af dette års kundetilfredshedsundersøgelse ligger klar og viser endnu en gang fremgang. Det gør os glade og stolte – og giver os lyst til at fortsætte den positive udvikling.

”Vi vil være danske virksomheders foretrukne leverandør af el og energioptimering.” Sådan lyder vores vision. Vi ved, at det kræver hårdt arbejde, rigtig hårdt arbejde, at blive jeres foretrukne samarbejdspartner, men vi sætter barren højt og arbejder hver dag på at nå et skridt tættere på målet.

Kundens oplevelse er det vigtigste

Derfor glæder vi os også hvert år til at modtage resultaterne af den årlige kundetilfredshedsundersøgelse. Vi er meget bevidste om, at den mest sikre og langtidsholdbare måde at tiltrække nye kunder er, at de eksisterende kunder er tilfredse med selve samarbejdet og udbyttet af samarbejdet.

Vi har igennem de seneste efterhånden mange år, investeret flere ressourcer i at øge vores kundetilfredshed, og heldigvis lader det til, at I generelt er tilfredse med udviklingen i Scanenergi og samarbejdet. Det er vi glade og stolte over.

Branchen er udfordret

Men før vi lige vender tilbage til vores egen kundetilfredshedsundersøgelse, skal vi kort runde branchen generelt.

EPSI Rating har netop offentliggjort den generelle kundetilfredshedsundersøgelse blandt energiselskaberne til privatkunder i 2020. Her er tendensen, at branchen falder i kundetilfredshed.

Ud fra de overordnede konklusioner i rapporten ser det ud til, at det betaler sig at fokusere på specielt to ting for at sikre en tilfredshed blandt privatkunder:

  • Dialogen med eksisterende kunder
  • Grønne produkter/indsatser

Læs EPSI’s rapport

Tilfredshed blandt Scanenergis kunder

Men tilbage til Scanenergis egen kundetilfredhedsundersøgelse. I 2020 er vi stolte over at kunne fremvise en stigning i kundetilfredsheden for femte år i træk. Vi har tidligere skrevet om vores resultater i:

I vores undersøgelse for indeværende år ser vi specielt flotte resultater på følgende:

  • Øget fokus på bæredygtighed
  • En øget realisering af energibesparende tiltag
  • Bedre til at inspirere vores kunder til kommende tiltag
  • Mere kompetent og relevant sparring om energibesparende tiltag fra vores sælgere
  • Øget tryghed i forhold til kundernes energiomkostninger

Vi vil gerne endnu mere

I lighed med de seneste år, er vi bevidste om, at vi skal fortsætte vores udvikling for at bevare og udvikle vores høje kundetilfredshed. Men det giver en tryghed, at vi sammen med jer finder frem til, hvad der betyder meget for de fleste.

Selvom vores resultat er flot og stigende, retter vi naturligvis fokus på de områder, hvor vi skal have større forventninger, end de resultater undersøgelsen giver os i år, ligesom vi allerede er i gang med at forbedre til det kommende år.

Der er plads til flere tilfredse kunder hos Scanenergi A/S – kontakt os for et uforpligtende møde.

Med venlig hilsen

Jens Brøgger

COO

Emner: Kundetilfredshed

Seneste blogindlæg:

Rådgivernyt uge 12 – er din virksomhed omfattet af de nye regler for Energisyn?

read more

Scanenergi – det skal være let at være kunde

read more

Markedsrapport uge 10 2024

read more

A CLEAR AND BOLD HEADER