Undervisningsforløb på Bindernæs Efterskole
I sensommeren 2018 besøgte vi Bindernæs efterskole for første gang. Mødet var arrangeret af vores interne mødebookingafdeling, der havde den indledende dialog omkring skolens fokus og behov.
Bindernæs Efterskole mødte talstærkt op med både forstander, viceforstander og teknisk chef og var både forberedte og interesserede.
Fokus på energioptimering
Hurtigt i dialogen drejes fokus ind på energioptimering, hvilket har en naturlig interesse for ledelsen på skolen. I forvejen arbejdede deres tekniske chef med et fokus på, at skolen ikke bruger unødig megen energi. Derudover prægede man i forvejen skolens elever til at ”tænke over energiforbruget og tage ansvar for fremtiden”. Et af de tiltag der bruges til at ”præge” skolens elever med er, at de en gang årligt tager turen fra Falster til Jylland og Energimuseet i Tange.
Vi havde i vores forberedelse til mødet konstateret, at skolen stod foran en fornyelse af det lovmæssige energimærke og havde derfor forberedt os specielt på denne opgave.
Med udgangspunkt i de konkrete behov blev vi enige om et forløb, der indeholdte:
- Fornyelse af det lovmæssige Energimærke
- Undervisningsforløb for skolens elever kombineret med god energirådgivning.
- Opsætning af bi-målere for at animere til konkurrence mellem de forskellige elevfløje ift. reducering af energiforbruget.
Forventninger til samarbejdet
Vi oplevede gennem vores dialog, at Bindernæs Efterskole eftersøgte en leverandør, der kunne udfordre og påføre dem den nødvendige viden, således de kunne træffe de mest korrekte beslutninger. Generelt er det vores opgave at hjælpe vores kunder, så de kan træffe deres beslutninger omhandlende eks. valg af leverandør til energibesparende tiltag, sikring af væsentlige forhold ved energioptimering, el-aftale og meget mere. Derfor fik Bindernæs i lighed med alle vores andre kunder en fast kontaktperson, der skal servicere og sikre, at Bindernæs får den værdi ud af samarbejdet, de ønsker.
Jeg vil påstå, at vi IKKE havde været interessante for Bindernæs Efterskole at samarbejde med, såfremt vi udelukkende havde ønsket at levere en el-aftale. Vores kunder vælger at samarbejde med Scanenergi af mange forskellige årsager. Det kan du kan læse mere om her.
Da Scanenergi startede i 1998, havde vi et ensporet fokus på at hjælpe vores kunder med at træffe et valg ift. deres el-aftale. I 2019 er kravene til Scanenergi større, og generelt søger vores kunder megen viden om energi generelt. Det gør de enten for at være ansvarlige ift. forbruget af energi, og/eller for at søge de økonomiske besparelser der måtte være ved et reduceret energiforbrug.
Uanset hvad bakker vi op om vores kunders tiltag og har den viden, der kan hjælpe de danske virksomheder. Det kan vi bl.a. se ud af vores stigende kundetilfredshed, som du kan læse mere om her.
Undervisningskoncept
Skoler og institutioner generelt har ofte behov for nogle ”blødere” værdier, som kan hjælpe dem i deres opgave i det daglige med at uddanne deres elever. Vi oplever, at flere og flere efterskoler er interesserede i vores undervisningskoncept, der har til formål at koble god energirådgivning sammen med uddannelse af skolens elever. Et koncept der tager udgangspunkt i energirådgivning, viden, undervisning, gruppearbejde og konkurrencer.
Behov udvikler sig med tiden, derfor er det vores opgave at ”spotte” det næste produkt eller serviceydelse, der kan hjælpe vore kunder i fremtiden. Det er en proces, der aldrig stopper, og det er vi glade for.
Er du interesseret i at vide hvordan, vi kan hjælpe dig/Jer, kan du få besøg af en af vore dygtige medarbejdere. Du er meget velkommen til at ringe til os på 9992 9099 eller skrive til os her.
Med venlig hilsen
Jens Brøgger
COO