Hvad kendetegner en Scanenergi kunde?.

avatar

Skrevet af Jens Brøgger - 30 november, 2018

header-picture

Hvad kendetegner en Scanenergi kunde?

Da Scanenergi A/S blev dannet tilbage i 1998, var der et ensidigt fokus på at sælge specifikke el aftaler til virksomheder, der primært var placeret i Midt- og Vestjylland, hvor også selskabets ejere hovedsageligt har til huse.

Der er sket meget siden. Vores geografiske fokus er udvidet til hele Danmark, ligesom vi i dag også hjælper vores kunder med meget andet end selve el aftalen.

Og vi har bemærket, at der er mange ligheder men også forskelle på vores kunder anno 2018.

Jeg vil neden for skitsere nogle af de kendetegn og forskelle, vi ser hos vore kunder:

- 45 % af vores kunder er placeret i Region Midtjylland

Vindenergi

- På landsplan køber 12 % af vores kunder VINDenergi gennem os

- På Sjælland køber 19 % af vores kunder VINDenergi gennem os

- De seneste 2½ år har 10% af vores kunder konverteret deres el aftale således at de i dag også køber VINDenergi

Læs mere om mulighederne ved VINDenergi her.

Energirådgivning og energitilskud

- På landsplan har 50 % af vores kunder modtaget energirådgivning fra os

- På Fyn har 57 % af vores kunder modtaget energirådgivning fra os

- Vi oplever en større kundetilfredshed hos vores kunder, hvis de også har modtaget energirådgivning fra os

- Vi oplever størst kundetilfredshed hos de kunder, hvor vi hjælper med at implementere energibesparelser

- Vi anviser i gennemsnit 20% i et generelt overforbrug på det totale energiforbrug med en tilbagebetalingstid på under 36 måneder

- Vi kan hjælpe vores kunder med både lovpligtige Energisyn samt Energimærkninger

- I 2018 har vi udbetalt ca. 16,5 millioner i energitilskud til vores kunder

Læs mere om, hvad energirådgivning koster her.

El aftale

- 96 % af vores kunder køber deres el gennem os

- 65 % af vores kunder har en el aftale, der løber mere end 3 år ud i fremtiden

- 40% af vores kunder med en elaftale har valgt en SPOT aftale

- 60% af vores kunder med en el aftale har valgt en el aftale med større eller mindre sikkerhed.

- 66% af vores midtjyske kunder har indgået et samarbejde med os, der løber til 2021 eller længere

Du kan læse mere om dine mulige valg af el aftale her.

Vi tror grundlæggende ikke meget på ”standardpakker”, men derimod en individuel dialog om den enkelte kundes behov. Mennesker tænker forskelligt og har forskellige behov. Det samme har vores kunder. Derfor prioriterer vi at udarbejde individuelle løsninger i samarbejde med vores kunder. Den optimale løsning for den enkelte kunde er efter vores erfaring med til at skabe større kundetilfredshed. Det skaber også grobunden for et godt samarbejde med den enkelte kunde i forhåbentligt mange år ud i fremtiden.

Rejsen fra el leverandøren Scanenergi anno 1998 til energirådgivningsvirksomheden Scanenergi anno 2018 har været lang, og det er et forandret Scanenergi vores kunder oplever i dag.

Du er altid velkommen til at give os et ring på tlf. 9992 9099 eller sende os en mail, hvis du vil høre mere om, hvad energirådgivning kan gøre for dig og din virksomhed. Og husk: vores rådgivere er 100% uvildige. Det vil sige, at de altid tager udgangspunkt i dit behov fremfor at forsøge at sælge dig et bestemt produkt.

Med venlig hilsen

Jens Brøgger

COO

Emner: Energioptimering, Vindenergi, Energibesparelser

Seneste blogindlæg:

Rådgivernyt uge 12 – er din virksomhed omfattet af de nye regler for Energisyn?

read more

Scanenergi – det skal være let at være kunde

read more

Markedsrapport uge 10 2024

read more

A clear and bold header