Vi nærmer os slutningen af 2020, som på mange måder har været et utraditionelt år med mange udfordringer.
Hvem havde for eksempel forudset de massive mængder vand, der ramte norden tilbage i januar og februar? Eller COVID-19 og de massive konsekvenser og restriktioner vi alle har oplevet og levet under i vores professionelle og private liv det seneste år?
Årets begivenheder har også haft en indvirkning på elprisen, specielt ift. de forventninger vi havde, inden vi trådte ind i 2020.
Se mere i videoen ”Elaftaler i en usikker tid”
Dit valg af elaftale
Men har du i indeværende år fået leveret din strøm på en FASTpris-aftale, har du givetvis ikke oplevet de ”rystelser”, der har været i markedet. Har du omvendt fået leveret din strøm på en SPOTtime-aftale, har du nydt godt af de lave SPOTpriser, der har været i markedet i 2020 og fået en billigere elaftale, end du forventede.
Uanset hvilken aftale du har været på i år, er det vigtigt at undersøge længden af din eksisterende aftale. Vi ser ofte, at mange ”glemmer” deres udløb på elaftalen, hvilken kan resultere i, at du overgår til en anden type, som sjældent er attraktiv for jer som virksomhed.
Erfaringsmæssigt kan vi konstatere, at ca. 10-15 % af danske virksomhed har udløb på deres elaftale ved årsskiftet. Det er din mulighed for at evaluere samarbejdet med din eksisterende leverandør, samt gøre op med dig selv, hvad du forventer af en ny leverandør.
5 gode råd til at finde den bedste elaftale
Har du udelukkende fokus på elaftalen, vil valget af leverandør typisk være anderledes, end hvis du prioriterer fx service, energioptimering, sparring og bæredygtighed.
Uanset om du prioriterer andet end selve elaftalen, er det væsentligt, at du ved, hvilke muligheder elmarkedet tilbyder dig – enten kan du selv blive klædt på ved at læse vores markedsrapport – alternativt kan du komme i kontakt med en af vores dygtige sælgere, der kan fortælle om muligheder og tendenser i markedet.
Udfyld formularen her og få folderen ”5 gode råd: Sådan sikrer du din virksomhed den bedste el-aftale”
Når vores kunder fortæller, hvorfor de er tilfredse med samarbejdet med Scanenergi, fortæller mange, at de er specielt tilfredse med at:
- have gennemført energibesparende tiltag
- vores kundeportal giver relevant viden
- have reduceret sine energiomkostninger.
Læs hele artiklen ”Din tilfredshed betyder alt for os”
Hos Scanenergi har vi stadig plads til flere kunder – tag fat i os for en uforpligtende dialog om dine muligheder.
JENS BRØGGER