Siden 1998 har Scanenergi arbejdet med at levere elaftaler & energirådgivning til danske virksomheder. Siden har vi ligeledes tilført en række ”grønne” løsninger, der medvirker til at opfylde diverse lovkrav, krav fra virksomhedernes interessenter eller blot bidrager til den grønne omstilling.
Vi har erfaret, at jo mere vi hjælper vores kunder med, og jo mere synlige vi er sammen med vores kunder, desto mere tilfredse er de.
De seneste ca. 6 år har Scanenergi haft ca. 40-45 ansatte, der udelukkende har fokuseret på el og energiløsninger til danske virksomheder. Både medarbejdere og kunder har været tilfredse med samarbejdet med Scanenergi.
Se eks. udviklingen i vores kundetilfredshed nedenfor:
Vi er ikke perfekte, men har gennem mange år arbejdet på at minimere vores fejl, og grundlæggende er vi tilfredse med arbejdet og udviklingen.
Scanenergi blev tidligere på året solgt til NRGi koncernen med hovedsæde i Århus, men har også lokationer flere steder i landet.
NRGi er spændende og har mange forskellige interessante forretningsben – se mere her: https://nrgi.dk/erhverv/
For at dette ikke skal blive en gengivelse af alle de herligheder, der er ved NRGi, vil jeg koncentrere mig om det, der kan være interessant for jer som læsere, som hovedsageligt er eller har været Scanenergi-kunder.
Der er ingen tvivl om, at vi inden længe vil tage afsked med Scanenergi brandet, og at I fremover kan genkende os som NRGi.
Med integrationen til NRGi vil vi tage det bedste fra både det eksisterende Scanenergi & NRGi for at tilbyde det til erhvervslivet i Danmark.
Vores indsatser skal underbygge vores samlede strategi, hvor vi fokuserer specielt på følgende:
- “Best in class” på kundeoplevelse
- Øget elektrificeringsgrad af vores kunder
- Accelerere energieffektivisering
Når Scanenergi og NRGi´s salgsorganisationer bliver smeltet sammen for at bidrage til ovenstående strategi, er det også 2 salgsorganisationer, der historisk har været gode til forskellige elementer inden for salg til danske virksomheder.
Scanenergi kommer med god erfaring inden for udvikling af kunderelationer med afsæt i et bredt produktsortiment, mens NRGi har været gode til at motivere virksomheder til at indgå specielt elaftaler.
Vi er bekendt med branchens udfordringer, der gør, at tilliden med rette ikke altid er til stede, når det handler om salg af elaftaler.
For NRGi skal det handle om, at vi leverer eks. Elaftaler, der er fornuftige for begge parter, og hvor vi allerede fra indgåelse af samarbejdet udfordrer og præger hinanden for at optimere samarbejdet med henblik på et længere værdiskabende samarbejde, der omhandler flere elementer i samarbejdet.
Vi ser stadig elindkøb som en tillidssag, markedet er ikke specielt udfordrende at gennemskue – men flere aktører har til formål at søge at gøre det indviklet. Det mener vi ikke, at det er!
Vi vil til enhver tid søge, at vores samarbejde skal handle om mere end eks. blot en elaftale – HVORFOR, fordi det giver værdi til vores kunder – det viser eksempelvis udviklingen af kundetilfredsheden i det eksisterende Scanenergi.
Det nytter ikke noget at have em god elaftale, hvis I ikke har styr på diverse lovkrav, bruger for meget energi – eller lever op til omverdens forventninger til jer ift. ageren omkring brug af energi eller grønne indsatser.
Så uanset om man er NRGi- eller Scanenergi-kunde i dag, er ambitionen, at man oplever et kvalitetsløft, når 2 bliver til 1.
Det eksisterende NRGi’s kunder vil opleve flere relationer og flere ydelser fra os for at sikre tilfredsheden – mens eksisterende Scanenergi-kunder kommer til at opleve opbakning fra en større organisation og en række nye interessante produkter – der kan give både værdi og tilfredshed.
Vi begynder så småt med det NU og vil helt sikkert tage kontakt til jer for at afstemme og udvikle.
Vi glæder os og håber, I er klar derude.