Stigende kundetilfredshed i et udfordrende marked.

avatar

Skrevet af Jens Brøgger - 05 januar, 2023

header-picture

Velkommen til 2023! Juleferien er vel overstået, og vi er klar til at tage fat igen.

Et tilbageblik

2022 var på mange måder en stor udfordring for virksomhederne landet over – specielt indenfor energi. Vi oplevede galoperende SPOTpriser og forventninger til fremtidige priser, der bare steg og steg.

Det presser naturligvis en stor del af de danske virksomheder, at prisen på energi blev markant dyrere. Den gennemsnitlige SPOTpris for 2022 endte også på et historisk højt niveau med ca. 165 øre KWh eller ca. 100 øre dyrere end det hidtil dyreste år.

Øget interesse og nye udfordringer

Vi oplever langt mere interesse i energipriserne fra vores kunder end hidtil, og det generelle ønske er ændret lidt: Tidligere var ønsket at opnå den billigst mulige pris, mens det nu mere handler om at undgå de højeste priser.

Med de øgede priser og forventninger til fortsat høje priser kommer nye og flere udfordringer, vi skal forholde os. Når de månedlige regninger stiger markant, er der større risiko for el-leverandører. Dette har medført, at en større andel af danske virksomheder har flere dialoger med deres leverandør om netop den øgede risiko – det har vores kunder naturligvis også haft ­.

2022 har været udfordrende i forhold til tidligere år, men måske vi skal vænne os til udfordringerne de kommende år? Måske kommer rolige år med rolige energipriser ikke igen?

Stigende kundetilfredshed i 2022

På baggrund af oplevelserne i 2022 er vi specielt stolte af, at vi for syvende år i streg oplever stigende kundetilfredshed. Det viser, at vi på trods af et udfordrende marked fortsat har en god dialog med vores kunder.

Kundetilfredshedsundersøgelsen viser tydeligt, at vores kunder specielt værdsætter følgende i vores samarbejde:

  • Scanenergi er lette at komme i kontakt med
  • Muligheden for at fokusere på virksomhedens CO2-udledning
  • Bæredygtige tilvalgsmuligheder
  • Fokus på det samlede energiforbrug og evt. reduceringen af dette.

Vi ved at 2022 bød på stor kritik af mange energiselskaber, blandt andet fordi tilgængeligheden var svær.

Med årets udfordringer er vi stolte og glade for samarbejdet med vores kunder, og vil gøre os umage for, at Scanenergi også i 2023 er en god leverandør af el, energioptimering og grønne løsninger.

Med venlig hilsen

Jens Brøgger

Emner: Energibesparelser, Kundetilfredshed

Seneste blogindlæg:

Rådgivernyt uge 12 – er din virksomhed omfattet af de nye regler for Energisyn?

read more

Scanenergi – det skal være let at være kunde

read more

Markedsrapport uge 10 2024

read more

A CLEAR AND BOLD HEADER