Halvvejsstatus på 2020.

avatar

Skrevet af Jens Brøgger - 25 juni, 2020

header-picture

I dette blogindlæg samler vi op på første halvår af 2020 – et halvår der på mange måder har været anderledes, end det vi kender og forventede.

Spoler vi tiden tilbage til december 2019, kan vi sikkert huske andre perioder, hvor vi har oplevet godt med nedbør, men starten af 2020 blev alligevel ekstrem. Vi har nok også hørt om en epidemi i Kina, men havde vel ikke forudset at denne epidemi senere blev en pandemi og det helt store samtaleemne i 2020.

Dette blogindlæg skal ikke handle om COVID-19, men give dig et hurtigt overblik over de vigtigste budskaber for første halvår af 2020 ifølge Scanenergi A/S.

Elprisen er umulig at forudse

Lad os i den forbindelse starte med elprisen – kontrasten er til at få øje på:

  • I vores markedsrapport uge 3 beskriver vi stigende oliepriser, meget vand i Norge og en forventning til stigende elpriser på det danske marked.
  • Omtrent 150 dage senere udsender vi markedsrapport uge 25. Meget er ændret, der er mere fokus på den globale recession, og forventningen til de stigende priser er umiddelbart væk ­– eller i det mindste mindre forventelig.

Alt i alt beskriver det elmarkedet meget godt: Det er et marked, der er svært at forudse – og et marked, der er svært at ”slå”.

Derfor er det også vores anbefaling, at alle virksomheder finder en nogenlunde fast strategi for indkøb af el og holder sig til den.

Du er meget velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig med at afdække netop dit behov og finde den strategi, som giver mest mening for din virksomhed.

Hvorfor skal din virksomhed investere i grønne tiltag?

Det hurtige og lette svar på ovenstående er naturligvis på grund af de klimaudfordringer, vi står overfor.

Men de fleste økonomisk ansvarlige ledere, bestyrelser mm. i danske virksomheder er naturligvis interesseret i at bruge grønne indsatser til at skabe mere værdi for virksomheden.

Grønne indsatser og økonomiske gevinster kan sagtens være forenelige for din virksomhed.

Du kan fx bidrage til den grønne omstilling på og samtidig bruge det aktivt i profileringen af din virksomhed ved at vælge:

Selvom erhvervslivet har været hårdt ramt af COVID-19 og deraf flere økonomiske udfordringer, har mange forsat udviklingen af deres virksomheder, og her spiller de grønne indsatser stadig en større rolle.

Læs om dine muligheder for at markedsføre dine grønne tiltag

Vi samler på glade kunder

Igen i år oplevede vi en fremgang i vores kundetilfredshed, og det er en udvikling, vi er stolte af. Vores kunder er specielt glade for indsatsen indenfor bæredygtighed; et område som vi har fokus på at udvikle yderligere.

Læs hele artiklen om kundetilfredshed

Og så vil jeg ønske dig en god sommer

Inden du forlader din virksomhed til fordel for den danske sommer, kan du kaste et blik på vores tjekliste, der sikrer, at du ikke har et unødigt energiforbrug henover sommeren.

Tjekliste inden du går på sommerferie

Har du spørgsmål eller andet i løbet af sommeren, er du meget velkommen til at kontakte os.

God sommer!

Med venlig hilsen

Jens Brøgger

 

Emner: Energioptimering, Vindenergi, Bæredygtighed, Elpriserne

Seneste blogindlæg:

Rådgivernyt - Fornyelse af det lovpligtige energisyn

read more

Halvvejsstatus på 2020

read more

Markedsrapport uge 25 2020

read more

A clear and bold header